Sometimes things makes me wonder why am I taking this “Computer Science” course where it is actually a course to teach you how to write programs. I actually expected something like how computer works in detail not programming in DEF language that is popular in demand in local business market. These few days some incidents or I shall say an article makes me think again whether my decision to take this course is a good decision. The article was recommended by my lecturer who lectures us in a subject/unit named “Internet Programming” which should be renamed as “Writting ASP.NET Websites With C#”. Although I find the unit not as interesting as I expected (because most of the things covered in the syllabus are covered again and again in some other subjects/units I took in previous semesters. It is still an interesting subject anyway, considering we have a better image of the .NET framework.)
是的,这根本就是骗钱的电影嘎啊啊啊!好啦,平心而论其实从第三第四本开始这电影就应该拆开两部分来拍(如果你有原著的话,你就知道第四本开始整个篇幅几乎是前两部的一倍这样)。当然拉成两部的问题曾几何时的matrix reloaded + revolutions已经告诉过我们,如果弄不好会很糟糕,相信这部大概也是差不多的样子,前部有点稍嫌太平淡。
很多年前讀過,三十歲應該是人生最燦爛的時刻。可是我的三十歲,過得很累很無聊很枯燥。工作上已經少了當初加入時的激情,生活少了尋求刺激的渴望,想看書想玩個電玩想看電影卻又覺得投入很傷身,甚至想睡覺也不知道腦袋就是無法關機。最嚴重的時候,我是需要看人家電腦遊戲極速破關的過程,才能入睡(或者我看來看去看不懂的教學影片)。好吧,後來想說應該是身體沒有確實感受勞累所以跑去上健身課,結果落得身體更累但還是睡不著的窘境。
今早睁开眼睛的时候,第一句想要说的,就是——“顶……”。原因是今天是连续第二天我5点多就醒了,分别是昨天的我选择继续睡,而今天的我选择起身。起身做什么?到目前为止,我吃了一顿早餐,看了一些blogs,留了一些言,待会还要继续我的温习进度。说到温习进度,我的进度可谓严重落后,严重落后的原因是因为过去的几天都没有心情去看我的课本,更甭论说去读了。昨天终于有这样的心情了,可是两三个小时下来,才读完我psychology课本的其中一个chapter,天啊……
昨天不知道发了神经,用一个对我来说是相对比较陌生的语言写了一篇长长的post出来。其实是有感而发啦,其实也着实提醒了我为什么要读这一个科系。不是说我故意忘了,而是有时候越来越忙导致越来越盲目所以就这样忽略了。有时候我真的不知道这是不是好的现象,我发觉在我们的电脑科学系,我们学到最多的就是如何用这个这个语言去写什么什么系统,而不是如科系名字所称,去学学看到第一部电脑是如何运作。如果你是理科生,你或许会对某个问题进行很深入的学习,但是同样是打着Computer Science这个名号,我们学得最多的是——利用目前最潮的technology去做这些那些。个人感觉是有一点本末倒置。