Wahaha, after trying for 4 times, finally we get our (our group) DFD diagram 0 correct, phew~. Basically, today I spent the whole day (and I’m still doing) doing DFD. I wonder whether I will get fed up with DFD later. Today we heard some bad news from our lecturers. That is most probably we will have some replacement classes on Saturdays. This is why I don’t feel happy whenever a lecturer is on leave. Why do I (mebbe the whole class) hate Saturday classes? This is because normally we do not have class on Saturday (But we have to stay in college for quite a long time, and mostly break between classes).
Besides that, we are also required to prepare for 2 presentations for week 11-12 that is not more than 3 weeks from now. The problem now is most of our time is occupied with case study assignments. I wonder there is any time left for me to do some revision for other subjects (We still have 4 more tests for Java Programming, 1 test for Calculus, and 1 more “online” test for System Analysis).
Let’s pray for more relaxing life after this week, hohoho~
嘴巴一直说着很久没有看电影,实情是本少爷已经没有那种闲情在放工后经过一个小时半的车程再去看电影。今天得感谢这部电影最后一天上映所以终于打破没时间这种烂借口赶去看了这部应该算是叫座的电影。可能是最后一天上映的关系,所以整间电影院挤满了人潮,相比上次在应该算是同一间theater内看的《鸟屋》简直就是差天共地。基本上这部电影是个大杂烩,掺杂着总共18部短片,总片长应该接近两小时。
最近因為工作各種等待回復,加上又各種關在家,所以知悉異樣Diversity有活動就手刀跑去報名了。這三個工作坊會在除了農曆新年的那星期外每周六進行,在一月三十日那天則是第一次。該期工作坊的主題是LGBT群體的前世今生歷史與現況。
一直不知道如何下标题,那就只好来一个简单明了的好了。昨天(希望写完不会跨入星期一)临时受邀被采访,其中令我印象非常深刻的是这一个问题,这个blog今后的内容取向和定位会朝向什么方向。其实这几个月来,或者应该说从开始就业那段时间吧,那段时间大概是整个内容取向的分水岭。就业前,也就是我还是学生的时候,很多时候的内容会多围绕在自己的情绪,身边的事宜等等。可是就业后,更明显的大概是今年开始,我开始有意无意的避开一些比较生活的内容(除了摄影,因为今年开始更多时间花在学习摄影上),而把整个内容回到自己的思索。
最近这里的除草剂看来好像喷得不够所以杂草丛生,如果吓到大家真的是很不好意思。可能就因为这样吓到最激文员不敢见我。最近其实自己都在忙,忙着最重要的一份assignment——就是我final year project的最后一关也就是我的final documentation。其实星期六应该要交一份draft可是我却只是交上了一份不甚完整的draft copy(等下还要继续)。这份final documentation我想大概是我入学这么久以来写得最长的一份documentation,撇出了一些有的没有的东西,我个人就这样写了大概5000字,我的天啊(重点是,我还没给它写好)!!!不知道我的supervisor看到会不会晕掉,因为她还要消化其他7个人的documentations。