Wahaha, after trying for 4 times, finally we get our (our group) DFD diagram 0 correct, phew~. Basically, today I spent the whole day (and I’m still doing) doing DFD. I wonder whether I will get fed up with DFD later. Today we heard some bad news from our lecturers. That is most probably we will have some replacement classes on Saturdays. This is why I don’t feel happy whenever a lecturer is on leave. Why do I (mebbe the whole class) hate Saturday classes? This is because normally we do not have class on Saturday (But we have to stay in college for quite a long time, and mostly break between classes).
Besides that, we are also required to prepare for 2 presentations for week 11-12 that is not more than 3 weeks from now. The problem now is most of our time is occupied with case study assignments. I wonder there is any time left for me to do some revision for other subjects (We still have 4 more tests for Java Programming, 1 test for Calculus, and 1 more “online” test for System Analysis).
Let’s pray for more relaxing life after this week, hohoho~
说是小记,因为文章预料不会很长,因为我还有一些东西要blog。话说上星期我终于抽到一点时间出来去看场电影,哪里知道雷公电母最近好像真的爱我爱到无可救药,才看到个开场,就来个停电。好啦,蜘蛛侠还没有真的变身去除暴安良之前停电,我算自己倒霉好了。拿了个票根去加个stamp,打算过几天有时间再跟spidey(希望待会还有精神继续blog)继续前缘。可惜上星期六因为种种原因并没有去写这篇文章,就在这里匆匆带过就算了。
有點慶幸讀者不多,所以可以任意妄為偶爾寫寫小說天天連載到結局。但是我生活不光只有小說,偶爾也要來點input讀讀書就是。剛過去的幾天,我剛好一次過讀完兩本,想說可以寫一寫。要澄清的是這兩本我不是一口氣看完的,因為其中一本我至少是看了三四個月才看完。現在有點做不到一次過讀完一本厚厚的書,尤其是剛好翻到的不是小說的時候。這次三個月,說來也算快的。之前看過另一本,前前後後看了大概有半年吧。
就在療程結束後,博士才解釋這種挫敗感是特意營造的。如果不是這樣,一味過度塑造美好感覺會讓受催眠者的世界觀受到不必要的扭曲。這個世界本來就不是絕對美好又完美的,畢竟不是童話。更成熟地對待這個世界,甚至是挫敗感說起來也是療程的一部分。一切都會好起來的,老者一面心理盤算著什麼,臉上卻一臉殷切地對著眼前的年輕人安慰道。
如果要问我该用什么态度去参加这次的集会,其实什么都可以,反正就一定不是雀跃就是,尽管如无意外这就是我第一次,也希望是我最后一次去参与关于廉洁选举的集会。既然会是第一次出席,那为什么不雀跃?会问这个问题的人如果不是无知当有趣,或者故意划错重点(其实是本大少的强项),就大概是太久没翻报纸,或者根本不知道什么是报纸。快放下你的平板电脑吧,那份每天出版马币一令吉三十仙的纸张国内版很八卦,天天都有人睁眼说瞎话很有趣,多看就会比C9们更会预测肥皂剧的剧情了有没有。
很久每看电影,一来就来个很重咸的动作片(显示gag很烂)。很咸的其实只有片名,整部电影看完下来不止不显湿,看完后甚至整个confused到极点。紊乱其实不是因为剧情,纯粹是可能是因为这是间谍片,所以里面的人物不停地转换立场。看完了整部电影老实说是知道每个人效忠的对象到底是什么,只是背后的动机却完全令人抓不着头脑。这是我很少数早早就去看的电影,所以spoiler alert。